На
підставі статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», та статей 2,
3. 4, 5, 8, 14, 15 Закону України «Про органи самоорганізації», створені
мешканцями будинкові комітети, здійснюють контроль за
дотриманням стандартів, нормативів, норм, порядків і правил у
сфері житлово-комунальних послуг.
За рішенням загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, на
підставі ст.ст. 23 і 24 Закону України «Про надання житлово-комунальних
послуг», будинковий комітет, укладає договір з виконавцем певних послуг або
балансоутримувачем, за умов яких щомісячно підписує з підприємством з обслуговування (виконавцем певних послуг,
балансоутримувачем) житла акти про виконання робіт з утримання будинку та
прибудинкової території, на підставі яких визначається факт
виконання та обсяги конкретних робіт і відповідно проводяться нарахування
(перерахунок) мешканцям вартості послуги.
Для такого контролю
будинковому комітету потрібно здійснити наступні дії:
1.
Запропонувати підприємству з обслуговування житла договір про технічне обслуговування
їх будинку та прибудинкової території.
2. Надати до
підприємства по обслуговуванню житла копію протоколу загальних зборів
(конференції) про здійснення будинковим комітетом кількісних і якісних
показників наданих послуг з утримання будинку та прибудинкової території.
3. Надати документи
про легалізацію будинкового комітету і домовитися про порядок складання акту
виконаних робіт.
Якість робіт фіксується в актах
виконаних робіт. Якість робіт, що виконуються підприємством, представники
будинкового комітету перевіряють під час їх виконання.
Графіки проведення та обсяг
робіт підприємство обговорює з представником будинкового комітету, та
узгоджується у відповідному договорі. Калькуляцію обчислення тарифу робот
конкретно по Вашому будинку, на умовах договору, зобов’язано надати
підприємство по обслуговуванню житла.
Базові нормативи та показники
житлових послуг встановлено Правилами утримання житлових будинків та
прибудинкових територій, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу від
25.08.2005 р. № 76, Наказом Держжитлокомунгоспу від 04.06.1997року №59,
та Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових
територій та послуг з ремонту приміщень будинків і споруд, затвердженим наказом
Держжитлокомунгоспу від 10.08.2004 р. № 150.
Підписуючи акти виконаних робіт,
потрібно не забути врахувати акти-претензії, що були раніше складені як
будинковим комітетом, так і окремими споживачами. В той же час треба оцінити
розміри перерахунку мешканцям за ненадані послуги.
Акти-претензії можуть складатися
щодня по факту надання або не надання якісних послуг. Виконавець певних послуг
у триденний строк зобов’язаний надати своє рішення щодо зменшення розміру
послуги або відмовити у задоволені вимог надав мотивовану свою відповідь.
Відмова у задоволені вимог акта-претензії можна оскаржити у суді. Умови
складання акта-претензії внесені до умов договору.
При цьому, як правило, легко «прорахувати»
кількість послуг, тобто була послуга чи її не було. У такому разі квартплата
має зменшуватися на вартість робіт за кількість днів або місяців, коли послуги
не були надані. Складніше вимірювати якість послуги, якщо вона надана, але
неповністю, та з перевищенням термінів усунення несправностей. Адже за все, що
було неякісно зроблено, виконавець послуг зобов’язаний теж зменшити оплату для
споживача, але наскільки менше коштуватиме, наприклад, прибирання території,
якщо подвір’я є прибраним, але засмічений сміттєпровід, або, якщо течу в
підвалі усунули не негайно, як вимагають нормативи, а через тиждень? У
будь-якому випадку, якщо у Вас вийде примусити ЖЕК зробити перерахунок хоча би
за кількістю ненаданих послуг, то це вже буде Ваша перемога.
Основою щомісячного перерахунку
вартості наданих послуг – є зміст укладеного Договору, відповідно змісту
Типового договору, що затверджений Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 року,
Постанови КМУ №970 від 11.12.2013р., Рішення виконкому №964 від 13.07.2011р.,
та переліку істотних умов, які визначені у ч.1 статті 26 Закону України «Про
житлово-комунальні послуги».
Органи
самоуправління повинні визначити своїм рішенням Положення «Про
затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати у разі ненадання,
надання не в повному обсязі чи неналежної якості послуги з утримання будинків і
споруд та прибудинкових територій» з урахуванням чинного законодавства, та
Графіку виконання робіт. Що нажаль, требо виборювати, щоб прискорити
перерахування у місті.
На жаль, у реальному житті часто «ЖЕКи» ігнорують, не дивлячись на
законодавство, право будкомів контролювати їхню роботу, і будинковим комітетам
доводиться боротися за це право здійснювати свій суспільний контроль. Проте,
результат завжди залежить від активності самих громадських діячів. Підтримуємо
своїх активістів своєю активністю!
Правозахисник Юрій Калюжний
Місцевий штаб по створенню умов розвитку самоорганізації населення м. Дніпропетровську.
Матеріали по темі:
Немає коментарів:
Дописати коментар