- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

понеділок, 6 червня 2016 р.

Як будинковий комітет може контролювати роботу підприємства з обслуговування житла?

 На підставі статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», та статей 2, 3. 4, 5, 8, 14, 15 Закону України «Про органи самоорганізації», створені мешканцями будинкові комітети, здійснюють контроль  за  дотриманням  стандартів,  нормативів,  норм, порядків і правил у сфері  житлово-комунальних  послуг. 

           За рішенням загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, на підставі ст.ст. 23 і 24 Закону України «Про надання житлово-комунальних послуг», будинковий комітет, укладає договір з виконавцем певних послуг або балансоутримувачем, за умов яких щомісячно підписує з підприємством з обслуговування (виконавцем певних послуг, балансоутримувачем) житла акти про виконання робіт з утримання будинку та прибудинкової території, на підставі яких визначається факт виконання та обсяги конкретних робіт і відповідно проводяться нарахування (перерахунок) мешканцям вартості послуги.

 

         Для такого контролю будинковому комітету потрібно здійснити наступні дії:

1.  Запропонувати підприємству з обслуговування житла договір про технічне обслуговування їх будинку та прибудинкової території.

2.  Надати до підприємства по обслуговуванню житла копію протоколу загальних зборів (конференції) про здійснення будинковим комітетом кількісних і якісних показників наданих послуг з утримання будинку та прибудинкової території.

3.  Надати документи про легалізацію будинкового комітету і домовитися про порядок складання акту виконаних робіт.

       Якість робіт фіксується в актах виконаних робіт. Якість робіт, що виконуються підприємством, представники будинкового комітету перевіряють під час їх виконання.

        Графіки проведення та обсяг робіт підприємство обговорює з представником будинкового комітету, та узгоджується у відповідному договорі. Калькуляцію обчислення тарифу робот конкретно по Вашому будинку, на умовах договору, зобов’язано надати підприємство по обслуговуванню житла.

        Базові нормативи та показники житлових послуг встановлено Правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу від 25.08.2005 р. № 76, Наказом Держжитлокомунгоспу від 04.06.1997року №59,  та Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень будинків і споруд, затвердженим наказом Держжитлокомунгоспу від 10.08.2004 р. № 150.

       Підписуючи акти виконаних робіт, потрібно не забути врахувати акти-претензії, що були раніше складені як будинковим комітетом, так і окремими споживачами. В той же час треба оцінити розміри перерахунку мешканцям за ненадані послуги.

       Акти-претензії можуть складатися щодня по факту надання або не надання якісних послуг. Виконавець певних послуг у триденний строк зобов’язаний надати своє рішення щодо зменшення розміру послуги або відмовити у задоволені вимог надав мотивовану свою відповідь. Відмова у задоволені вимог акта-претензії можна оскаржити у суді.  Умови складання акта-претензії внесені до умов договору.

     При цьому, як правило, легко «прорахувати» кількість послуг, тобто була послуга чи її не було. У такому разі квартплата має зменшуватися на вартість робіт за кількість днів або місяців, коли послуги не були надані. Складніше вимірювати якість послуги, якщо вона надана, але неповністю, та з перевищенням термінів усунення несправностей. Адже за все, що було неякісно зроблено, виконавець послуг зобов’язаний теж зменшити оплату для споживача, але наскільки менше коштуватиме, наприклад, прибирання території, якщо подвір’я є прибраним, але засмічений сміттєпровід, або, якщо течу в підвалі усунули не негайно, як вимагають нормативи, а через тиждень? У будь-якому випадку, якщо у Вас вийде примусити ЖЕК зробити перерахунок хоча би за кількістю ненаданих послуг, то це вже буде Ваша перемога.

       Основою щомісячного перерахунку вартості наданих послуг – є зміст укладеного Договору, відповідно змісту Типового договору, що затверджений Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 року, Постанови КМУ №970 від 11.12.2013р., Рішення виконкому №964 від 13.07.2011р., та переліку істотних умов, які визначені у ч.1 статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

      Органи самоуправління повинні визначити своїм рішенням  Положення «Про затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати у разі ненадання, надання не в повному обсязі чи неналежної якості послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» з урахуванням чинного законодавства, та Графіку виконання робіт. Що нажаль, требо виборювати, щоб прискорити перерахування у місті.

         На жаль, у реальному житті часто «ЖЕКи» ігнорують, не дивлячись на законодавство, право будкомів контролювати їхню роботу, і будинковим комітетам доводиться боротися за це право здійснювати свій суспільний контроль. Проте, результат завжди залежить від активності самих громадських діячів. Підтримуємо своїх активістів своєю активністю!

 

      Правозахисник Юрій Калюжний

 

                               Місцевий штаб по створенню умов розвитку самоорганізації населення м. Дніпропетровську.  


Матеріали по темі:

Правовий статус будинкового комітету (ОСНу)


Навіщо нам потрібен будинковий комітет (ОСН)?


Возможно ли создание объединение совладельцев многоквартирного дома (ОСМД) без потери права собственности на собственную квартиру?


ОСМД или ОСН? Сравнение функций и возможностей (формат листовки на русском)


ОСББ чи ОСН? Порівняння функцій та можливостей (формат листівки українською)


СТВОРЕННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТЬ ОРГАНІВ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ

















Читайте також: ЗМІНИТИ СИСТЕМУ, А НЕ СТВОРЮВАТИ ФЕЙКОВІ ОСББ…

Немає коментарів:

Дописати коментар

- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ - Стаття 5. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. -
- Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 19. Конституції України -

НАЙЦІКАВІШЕ В БЛОЗІ