- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

неділя, 5 червня 2016 р.

Висновки щодо Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»

Нам запропонована нова модель, згідно якої упродовж року після того, як цей закон набере чинності з 1 липня 2015 року, усі співвласники багатоповерхівок повинні будуть визначитися із формою управління цими будинками.

     Іншими словами, люди, які володіють квартирами в тих будинках, які не є кооперативними або у яких досі не створено ОСББ, повинні будуть визначитися: чи вони опікуватимуться його обслуговуванням самі  й створять-таки ОСББ, чи оберуть управителя (обслуговуючу компанію чи управителя фізособу) і підпишуть із ним договір про обслуговування будинку.
    Якщо вони цього не зроблять, обслуговуючу компанію-управителя їм призначить місцева влада і вона ж вирішить, скільки цьому управителеві треба платити, підписавши від імені співвласників будинку з ним договір. Управителем може бути як «традиційний» муніципальний, так і приватний "ЖЕК".
    Новий закон фактично віддає багатоповерхівку в довічну експлуатацію одній керуючій компанії, якщо мешканці не створять юрособи для управління будинком. При цьому закон значно обмежив перелік можливостей співвласників обирати форми управління своїм будинком, замість правового загально цивільного принципу «дозволено все, що не заборонено», він протиправно спонукає населення обирати – або ОСББ, або управителя.
    Створити ОСББ потрібно впродовж року, до 01.07.2016 року. Проте невідомо, чи вдасться це зробити вчасно, адже українське законодавство ставить забагато проблем на цьому шляху.
    Одна із найтяжчих новин Закону – відкритий доступ до інформації про всіх співвласників будинку. Це залишається дуже не безпечним важелем. Тому, що залишається не відомо, як зможе, і в якої якості, управитель, або інша особа, буде розпоряджатися персональними даними кожного співвласника будинку, враховуючи існуючи на сьогодні корупційні схеми.
    Багатьом мешканцям будинків доведеться обирати керівну компанію без створення юрособи. Для цього треба зібрати загальні збори співвласників будинку, і на них делегувати одній людині право обрати компанію-управителя й укласти з нею договір – для цього треба 75% голосів. Підписи під протоколом зборів можна збирати як на самих зборах, так і впродовж 20 днів після них, що також не беспечно. В такому випадку є ризик мати рішення не на користь мешканців будинку.
    Фактично в законі створене підґрунтя для «правильного вирішення» питань співвласниками під керівництвом органів місцевого самоврядування та підприємств, що досі надавали послуги з утримання будинків ( з врахуванням наявної саме у них інформаційної бази щодо співвласників будинків, технічної документації). Підприємства що надавали послуги з утримання будинків до тепер мають запис у технічному паспорті, що житловий будинок, який вони обслуговують – є комунальною власністю. І це тоді коли з 1992 року діє Закон України «Про приватизацію житлового фонду» і двох Рішень Конституційного суду, і цілою низькою нормативно-правових актів, що наголошують, що житловий будинок – спільною власністю всіх, хто приватизував квартири та живе по найму.  Тобто, створюються умови, в решті яких людина, співвласник багатоквартирного будинку втрачає повністю, або частково свою власність, або спільну.
    Багато залежить від політичного середовища, хто прийде до влади, як на місцях, так і на «горі».
    У законі не передбачені адаптаційні механізми, що дозволили б співвласникам розумно та з врахуванням всіх своїх ризиків реалізувати свої права на управління будинком. У законі відсутні конкурентні (конкурсні) засади для залучення управлінців, не передбачені обов’язкові вимоги для таких підприємців. Все це дозволить таким «підприємцям» легко маніпулювати необізнаними у своїх правах співвласниками, можливі шахрайські схеми.
    Співвласники багатоквартирного будинку можуть надати представницькі функції своєї уповноваженої людині, яка буде від їх імені укладати договір з управителем. А хто знає своїх сусідів, а хто знає тих, хто живе у сусідньому під’їзду? Може так статися, що людям буде запропонований той уповноважений, який звісно підпише договір з управителям, але наскільки вигідний будуть кожний вирішувати окремо. Бо підпис під договором ставить він сам. І порядку обговорення умов договору нема. Враховуючи, що люди не активні, не знають один одного, завжди слухають тих, хто від влади, або від «сили», то погодяться з текстом договору, який їм запропонують.
    Після того, як уповноважена людина сама підписує договір з управителем. Такий договір обов’язковий для виконання всіма співвласниками. Проте сам текст договору вони можуть отримати лише після того, як його буде підписано уповноваженим. Законом не визначений порядок відповідальності уповноваженої особи. І співвласники не будуть мати достатньої інформації про перебіг переговорів. Форма та суттєві умови такого договору не відповідають аналогічним нормам ЦК України, що ставить під сумнів законність таких договорів та створює підґрунтя для шахрайства з боку управителів та інших зловживань.
    Розірвати такий договір, як що він виявиться кабальним, буде дуже тяжко, або практично неможливо без доброї волі керівної компанії. А вона може, наприклад, заявити, що підписи мешканців, зібрані за розірвання контракту, несправжні. І тоді представнику співвласників треба буде доводити у суді дійсність кожного підпису, а їх може бути кілька сотень. А ЖЕК тим часом може організувати паралельний збір підписів за протилежне рішення – про продовження контракту. Тобто, враховуючи правову безграмотність і нерозуміння багатьох обставин, мешканці мають ризик втратити згодом своє право на власність взагалі. Рейдерський захват будинку стане реальною подією. Не требо знімати з них важелів обставин і те, що може трапитися фізична розправа над тим, хто буде активним противником окремої управительської компанії.
     Усе це також стосується і того випадку, коли керівну компанію призначатимуть місцеві органи влади. Немає гарантії, що депутатський корпус не буде лобіювати одну з кількох управляючих компаній. Створення в таких умовах ОСББ, при  малої свідомості самих мешканців будинку, взагалі може бути втратою будь-якої надії на спільне керування будинком.
    На співвласників будинку покладається цілковита відповідальність за стан та експлуатацію будинку. Тепер не буде зобов’язань у балансоутримувача прийняти участь у процесі капітального ремонту будинку. Люди будуть сплачувати не тільки комунальні платежі, а відраховувати до створених фондів. Ці платежі будуть обов’язкові. Заборгованість приведе до втрати квартири.
    Співвласники будинку повинні створити юрособи, це їх первинний захист їх прав.  Без юрособи у співвласників немає жодних механізмів для того, щоб контролювати обслуговуючу компанію, яка фактично отримує необмежені права в управлінні будинком.
    Тобто, співвласники не зможуть перевірити, скільки надійшло грошей від них на рахунки управителя, і як він ці гроші витрачає, адже це будуть чужі рахунки! Не буде змоги не сплачувати за певні роботи, якщо їх виконано неналежним чином або ж узагалі не виконано. Мешканцям необхідно мати свій рахунок, на який вони сплачують свої обов’язкові платежі, і накопичують дольову участь. Якщо, буде відсутній належний контроль, або зовсім відсутній будь-який контроль за управителем або управлінням ОСББ, то використання нежитлових помешкань, що належать громаді, або земельні дільниці навколо будинку буде поповнювати кишені сторонніх або «необхідних людей». Громада остаточно втратить будь-яку надію на технічний ремонт їх будинку.
     Крім того, кожний будинок має свою соціальну групу, яка у реальному соціально-економічному становищі, була і залишиться без соціального захисту. Розрахунок пільгової субсидії, їх не врятує. Низькій дохід і високий рівень тарифів і цін на обслуговування будинку, а ще і утримання управителя, зроблять свою справу. Чисельність боржників буде зростати, а умови погашення боргу значно стануть жорсткими. Чинний Закон змінює фінансові відносини між споживачем і виконавцем послуг. Змінюється сама політика відносин, і йде політика на створення ефективного власника будинку. В цій політиці першими постраждають соціально не захищені люди, інваліди, пенсіонери, малозабезпечені, та матері одиначки.
    Соціальна не захищеність буде стрімко зростати. Не вирішення соціальних проблем буде сприяти втрати житла, або дуже тяжких умов життя, де більша частина доходів родини буде йти на обов’язкові платежі.  Додайте те, що кожний з нас має можливість захворіти, а вартість лікарняного дуже значна. Зверніть увагу на те, що кількість інвалідів зростає, населення країни все більш старіє, а тривалість АТО збільшить кількість непрацездатних осіб, приведе до економічних негараздів. І на фоні таких чинників соціально-економічних обставин зросте в рази. Не спроможність сплачувати обов’язкові внесків буде звичайним соціальним показником збіднілого народу України. Люди поступово будуть втрачати своє майно. Це може привести до гуманітарної катастрофи! Тому требо приймати активні дії свого законного захисту. Не чекати, коли хтось врятує твоє майно, а сам рятуй своє майно!  
    Коли юрособа (ОСББ або ОСН) замовляє у сторонньої компанії якісь роботи, вона може не підписувати акт виконаних робіт і не сплачувати за них, доки виконавець не зробить усе належним чином. Якщо на такі дії є умови договору. Якщо, співвласники не створили форму управління, із статусом юрособи, для спільного керування своєю спільною власністю, то немає і жодних актів виконаних робіт, і гроші, що платяться наперед щомісяця за графою в квитанції "на проведення поточного ремонту" абощо, стануть дармовими грошима для виконавців послуг.
    І коли за внески співвласників на капітальний ремонт управитель, наприклад, погано полагодив дах, що протікає, то ніхто грошей не поверне і не переробить роботу як слід. Але водночас відповідальність за стан будинку лежатиме саме на співвласниках, а не на управителі, який фактично безконтрольно керуватиме будинком. Тобто, співвласники будуть самі відповідати своїм майном за погану роботу, і ще за це будуть платити. Крім того самі співвласники будуть відшкодовуватимуть збитки, які може завдати комусь аварія в їхньому будинку, після проведеного ремонту, або з причин відсутності такого ремонту.
   Без створення юрособи співвласники багатоповерхівок не мають швидкого та ефективного інструменту для ухвалення колективних рішень, і жодного – для контролю за витрачанням власних внесків та роботою управителя. Тому ухвалений закон, ставлячи за мету, фактично, примусити до самоврядування, пропонує для цього нежиттєздатний правовий механізм, який принесе більше проблем, ніж користі. Ба більше, він породжує нову касту — "управителів" — діяльність яких вельми сумнівна з погляду правового поля, і це значуща проблем з огляду на задеклароване завдання: ефективного обслуговування багатоквартирних будинків.
   Тому відповідно до ч. 2, 3 статті 22 Конституції проект мали зняти з розгляду як антиконституційний. А також як такий, що містить корупційну складову. Требо доводити до громадськості негативні наслідки цього Закону, і вимагати від депутатського складу ВРУ мараторія на введення у дію цього Закону, требо вносити цілу низьку змін і доповнень, щоб не було соціальної трагедії.
   Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції "органи державної влади... їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України". Втрутившись у право приватної власності, уряд вийшов за межі своїх повноважень і порушив Конституцію і закони України, що має ознаки злочину.
   Статтею 41 Конституції України приватна власність проголошується недоторканною, а за статтею 321 Цивільного кодексу України "право власності є непорушним". Бути чи не бути в Україні набутій у законний спосіб приватній власності законно недоторканною? От у чому питання.


     Рекомендації, щодо законної протидії Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

     Якщо, Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», пропонує громадськості нову модель, згідно якої передбачено створення ОСББ, визначати управителя, і основні зміни внесені до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків», а ремонт будинку попереднім балансоутримувачем став неможливим, то решта чинного законодавства, що також регулюють відносини власника квартири з суб’єктами господарювання.
      Якщо йти цим шляхом, що пропонується Законом, то врешті решт, власник квартири може втратити, з різних обставин, своє майно, і мати дуже складні стосунки з управителем при здійснені ним управління спільного майна.
      Таким чином, хто має намір виконувати приведені у законі норми, і створювати ОСББ і управителів, згідно Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», і врешті решт втратити свою власність, то хай так і робить. Ніхто не може людині заперечувати зробити свій вибір.
      Але, є інший шлях, який також опирається на нормативну базу чинного законодавства, що не суперечить, і не відчула змін від Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
   Цей шлях починається із застосування ст.10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», а саме: 
             «1.  Утримання  приватизованих  квартир  (будинків),  житлових приміщень   у   гуртожитках  здійснюється  за  рахунок  коштів  їх власників  згідно  з  Правилами  користування  приміщеннями  жилих будинків  та прибудинкових територій, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, незалежно від форм власності на них.
{ Пункт  1  статті  10  із  змінами,  внесеними згідно із Законами N  500-VI  (  500-17  )  від 04.09.2008, N 3716-VI ( 3716-17 ) від 08.09.2011 } 



            2.  Власники  квартир  багатоквартирних  будинків та житлових приміщень  у  гуртожитку  є  співвласниками допоміжних приміщень у будинку    чи   гуртожитку,   технічного   обладнання,   елементів зовнішнього  благоустрою  і  зобов'язані  брати участь у загальних 

витратах,   пов'язаних   з   утриманням  будинку  і  прибудинкової території   відповідно   до   своєї  частки  у  майні  будинку  чи гуртожитках.  Допоміжні  приміщення  (кладовки,  сараї  і  т. ін.) 

передаються  у  власність  квартиронаймачів  безоплатно  і  окремо приватизації не підлягають.
{ Пункт  2  статті  10  із  змінами,  внесеними згідно із Законами N  500-VI  (  500-17  )  від 04.09.2008, N 3716-VI ( 3716-17 ) від 08.09.2011 } 

{  Офіційне  тлумачення положень пункту 2 статті 10 див. в Рішенні Конституційного Суду N 4-рп/2004 ( v004p710-04 ) від 02.03.2004 } 

{  Офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 зі змінами див. в  Рішенні  Конституційного  Суду N 14-рп/2011 ( v014p710-11 ) від 09.11.2011 } 



           3.   Власники  квартир  багатоквартирних  будинків,  житлових приміщень у гуртожитках можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку відповідно до закону.
{  Пункт  3  статті  10 в редакції Законів N 500-VI ( 500-17 ) від 04.09.2008, N 3716-VI ( 3716-17 ) від 08.09.2011 } 



          4. Державні  комунальні  підприємства  по  обслуговуванню  та ремонту житла зобов'язані  здійснювати  обслуговування  та  ремонт приватизованого  житла,  надавати  мешканцям  комунальні  та  інші послуги  за  державними  розцінками  і  тарифами.   Контроль    за додержанням розцінок і тарифів здійснюють фінансові органи. 



         5.  Користування  закріпленою  за  приватизованим    будинком прибудинковою територією  здійснюється  в  порядку  і  на  умовах, передбачених Земельним кодексом України  ( 561-12 ). 



        6. Заборгованість  власників  квартир  по  укладених  угодах, пов'язаних з утриманням будинку  та  оплатою  комунальних  послуг, стягується в судовому порядку. ( Пункт 6  статті  10  із  змінами, 

внесеними згідно із Законом N 642/97-ВР від 18.11.97 ) 



         7.  Колишні  власники  (їх  правонаступники),  які   володіли багатоквартирними будинками до  моменту  приватизації, зобов'язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Спори,  що виникають з цього питання, вирішуються судом.
( Пункт 7 статті  10  із  змінами,  внесеними  згідно  із  Законом  N 762-IV ( 762-15 ) від 15.05.2003 )»

         Чому саме пропонується ця стаття Закону? А тому, що наші права власності на своє майно, житлову квартиру, почалася сааме з цієї статті.
         Далі, свої дії пов’язуємо із Закон України «Про органи самоорганізації населення».  Саме на підставі цього Закону продовжуємо створювати будинкові комітети, регіструючи їх, як юрособи. Використовуючи норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про захист прав споживачів», Житловий Кодекс, Конституцію України, Цивільний кодекс, Земельний кодекс, Господарський кодекс, і решту нормативно-правових актів, що мають відношення до житлово-комунальної сфери, рекомендуємо мешканцям будинку створення ними будинкових комітетів. Саме, створення будинкових комітетів, на мою переконливу думку, буде тою протидією проти корупції, шахрайству, діям рейдерського захвату будівель, антиконституційним проявам з боку посадових, фізичних і юридичних осіб, як державного так приватного сектору.
        Через створення у кожному будинку будинкових комітетів (ОСН), зобов’язати попереднього балансоутримувача, прийняти участь у капітальному ремонті будинку, разом з місцевими органами самоврядування провести відведення прибудинкової території. У кожному будинку провести калькуляцію необхідних будівних заходів з цього приводу, і через заявку до Державного і місцевих бюджетів вимагати необхідні кошти на ремонт свого спільного майна. Внести до державного реєстру, як саму житлову будівлю, як спільну приватну власність, так і земельну ділянку навколо будинку, що буде належатиме співвласникам цього будинку. 
       Таким чином, Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», не заперечує виконання чинного законодавства, і не забороняє співвласникам багатоквартирного будинку обрати свою особисту форму управління спільним майном, як створення у будинку будинкового комітету (ОСН) з реєстрацією юрособи або обслуговуючого кооперативу, або залучити в якості «управителя» неприбуткову організацію. Це надасть можливість співвласникам будинку самостійно, без управителя, без створення ОСББ, що може привести до втрати свого майна, утримувати будинок, обрати або створити саморуч свого виконавця послуг. Проводи соціальний захист більш незахищеним мешканцям свого будинку, і не менш жорстко відноситься до тих мешканців, які свідомо не бажають приймати участь у технічному утримувані будинку. А головне, співвласники будинку будуть самостійно використовувати свої кошти і регулювати свої доходи, а також залучати бюджетні і інвестиційні кошти.
       Саме, як створити свого виконавця? Саме із згаданих вище Законів. Створюємо будинковий комітет, обираємо голову будинкового комітету. Реєструємо будинковий комітет юридичною особою. Звертаємося до виконкому міської ради за наданням нам додаткових повноважень щодо управління нашого будинку, сплачуємо щомісячні свої платежі з обслуговування будинку та прибудинкової території на розрахунковий рахунок будинкового комітету, та відокремлюємося від комунального підприємства. Потім обираємо свого голову будинкового комітету, своїм управителем, без права підпису розрахункових документів, а надаємо повноваження членам будинкового комітету ставити свій підпис, з метою уникнення корупційних складових, або йдемо по шляху створення споживчого кооперативу, з яким будинковий комітет укладає договір про надання якісної послуги. Враховуючи те, що управитель – це особа підприємницької діяльності, тобто суб’єкт господарської діяльності, і має звітувати перед податковою службою за свою підприємницьку діяльність, то створивши споживчий кооператив, ми маємо суб’єкт господарської діяльності, який є не прибутковою організацією тому, що у статуті цієї організації прибуток не буде розподілятися між членами кооперативу, а йти на виконання статутної мети та завдання.
      Що саме, це надасть? У разі, якщо голова будинкового комітету в одній особі заявляє від імені і по дорученню мешканців будинку кошторис на ремонт будинку, а з іншого боку сам самотужки, або через субпідрятчиків ремонтує будинок, то значною перевагою є те, що не потрібно створювати ОСББ, яке  підтверджене банкрутству, і менші витрати на накладні витрати. Голова будинкового комітету обраний управителем рискує своїм майном. У разі хибної його роботи залишається без свого майна тільки він, а ні співвласники багатоквартирного будинку.  Такий захід рятує співвласників не тільки від банкротства, як може статися з ОСББ, а і від рейдерських нападів на частину будинку, на землю, на створений ОСББ. Стає більше контролю за якістю робіт тому, що члени будинкового комітету підписують фінансові документи (уповноважений зборами), а старші під’їздів, і кожний співвласник будинку, який є членом будинкового комітету має знати про фінансову діяльність будинкового комітету.
      У разі, створення споживчого кооперативу, то у статуті кооперативу будуть функції управительської компанії. Тобто, створивши споживчий кооператив з цими функціями ми вже маємо свою управительську компанію, дії якої не суперечать нормам Закону. Керувати споживчим кооперативом може також і голова будинкового комітету, а співвласники будинку матимуть можливість надавати свої послуги з ремонту будинку за винагороду.
      В іншому разі, у кожному будинку може бути створене, як ОСББ так і будинковий комітет. Один одному не на заваді. Навпаки. Одна установа, як будинковий комітет здобуває у бюджеті гроші, інша господарює. Створюється більш потужна система участі співвласників у технічному утриманню свого будинку і створення територіальної громади мікрорайону для благоустрою (це моє новаторство - від авт).
      Кінцева мета, це створення територіальної громади, з потужним наміром не тільки провести благоустрій навколо свого будинку, але змінити облік благоустрою цілого району, міста, України.
      Прибудинкові територій належать співвласникам, об’єднуючись у територіальну громаду будинкові комітети відводять свою територіальну земельну ділянку під свій контроль. Проводять свою соціальну політику на цій території і одержують прибуток від створених ними товариств і підприємств. Створені громадою підприємства сплачують податки громаді. За рахунок підприємницької діяльності та накопиченю податків здійснюється розвиток територіальної громади. Громада може розвивати, як сферу послуг та і промислові теми, що є в межах діючого законодавства та продиктовано вимогами ринкового попиту.
      Від відродження кожного мікрорайону до відродження району, територіальної громади міста до відродження соціальної і економічної могутності Держави.
      Держава починається з кожного нас. Ми маємо житло. У нашої власності є квартира, шматок земельної ділянки під будинком і навколо його – це наше спільне майно, земельна ділянка так і будинок, у якому наша власність – квартира. Якщо, Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», буде здійснений так, як його запропонували, і не будуть внесені відповідні зміни, що будуть захищати наші права та інтереси, а ми кожний окремо, будемо чекати активність свого сусіда, своєї громади, і чекати свого героя, або чекати коли здійсниться Божа воля у твоєму житловому будинку, яка вже здійснилася, чи ми завжди будемо годувати разом всі одного, не маючи своєї благодаті та своєї власної оселі.
     Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» - це зло проти Божої волі, проти нас і нашої безпеки.
    Ми можемо створити всі передумови для здійснення Божої волі у нас на Україні.

     21.06.2015р.

     Правозахисник ГО «Луганської правозахисної групи»
     Голова ГО «Соціально-екологічного центру», м. Алчевськ, Луганської обл.                   Юрій Калюжний

Використанні ресурси:

     Зауваження до проекту Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», за підписом заступник керівника Головного управління ВРУ В.Мілованова.
    Конституція України;
    Кодекси: Цивільний, Господарський, Житловий;
    Чине законодавство та нормативно-правові акти, що мають відношення до житлово-комунальній сфері та правам власників спільного майна;
     Публікації у СМІ:
     «ЖЕКам дістались будинки, а власникам – відповідальність», авт. Антоніна Бажан   http://vysnovky.com/wtf/1275-zhekam-distalis-budinki-a-vlasnikam-vidpovidalnist ;
     «Законне право власності: чому уряд проти?», авт. http://gazeta.dt.ua/energy_market/zakonne-pravo-vlasnosti-chomu-uryad-proti-_.html  ;
     «Багатоквартирний "колгосп" замість "перемоги" над ЖЕКами: експерт розповів про загрози нового закону», авт. http://dt.ua/ECONOMICS/bagatokvartirniy-kolgosp-zamist-peremogi-nad-zhekami-ekspert-rozpoviv-pro-zagrozi-novogo-zakonu-172801_.html ;
      «ЖБК - ОСББ - Закон України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», авт. http://www.ecosvit.org/prescoop/news.php  ;
     
    «Проблеми та ризики реформування сфери управління багатоквартирними будинками в Україні», авт. Т. Миськевич, власкор НЮБ НБУВ, (Матеріал підготовлено з використанням інформації таких джерел: офіційний веб-портал Верховної Ради України (http://w1.c1.rada.gov.ua); Громадянська мережа ОПОРА (http://osbbua.org); ЛІГА ЗАКОН (http://jurliga.ligazakon.ua); Лента новостей в Украине (http://lentanews.in.ua); Politica-Ua.com (http://politica-ua.com); Газетa «Лица» (http://www.litsa.com.ua); Цензор.НЕТ (http://censor.net.ua); Hromadske.tv (http://www.hromadske.tv); Дело.ua (http://delo.ua);
     

«Як зміниться робота ОСББ: всі нововведення», авт. http://www.biznews.com.ua/yak-zminitsya-robota-osbb-vsi-novovvedennya/

Немає коментарів:

Дописати коментар

- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ - Стаття 5. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. -
- Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 19. Конституції України -

НАЙЦІКАВІШЕ В БЛОЗІ