- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

субота, 8 жовтня 2016 р.

Доцент ЛНУ Ігор Гурняк: «Ми втрачаємо місцеве самоврядування абсолютно і повністю»

Ми продовжуємо публікувати серію бліц-інтерв’ю з Ігорем Гурняком, доцентом ЛНУ ім. Франка, стосовно Конституційної реформи, яку повномасштабно розгорнули в Україні.


Чого чекати від змін до Конституції? 
Дійсно, є позиція судді Конституційного суду України Шишкіна щодо того, що в умовах війни ніякі зміни до Конституції не приймаються. Питання в тому, що сам факт прийняття змін до Конституції в умовах окупації території – це по суті заперечення присутності іноземних військ на території України і заперечення факту окупації частини території України. Це не моя позиція. Це позиція судді Конституційного суду, тобто фахової людини. Це позиція дуже великої кількості українських юристів.
Приймати будь-які зміни до Конституції в таких умовах категорично не можна було, тому що ми фактично «відбілили» Путіна в його діяльності на теренах України. Це перше. Друге: подивіться, будь ласка, що нам окрім руйнування адміністративно-територіального устрою несуть у собі ті так звані плановані зміни до Конституції в сенсі місцевого самоврядування, в розрізі місцевого самоврядування. Я вже говорив про те, що замість сіл, селищ, міст, районів як основи адміністративно-територіального устрою у нас з’являються якісь навіть не об’єднані тергромади згідно з перспективним планом, а просто громади. Громада стає територією, згідно зі змінами до Конституції, а село в нас стає «пасілєнієм». По-перше, це термін з російської практики, по-друге – він взагалі не буде сприйнятий українським населенням, тому що особливо жителі західних областей абсолютно ніколи не сприймуть назву свого села як «пасілєніє». Тому що це їм буде нагадувати етапи депортації в 40-50ті роки тут в Західній Україні кудись до Сибіру і т.д., тобто це нонсенс, це абсолютно неповага до української національної свідомості і українського духу.
Там є чітко написано, що функції і фінансування місцевого самоврядування визначаються законом. Тобто в ручному режимі, в залежності від того, які з політичних сил виграли ті чи інші вибори, в нас як функції місцевого самоврядування, так і виділення коштів на ці функції буде мінятися час від часу, і в даному випадку ми просто перевели управління місцевим самоврядуванням в ручний режим зі сторони органів державної влади. Ми втрачаємо автономне місцеве самоврядування абсолютно і повністю.
В змінах до Конституції, які просуваються в сенсі місцевого самоврядування, зникає потреба створення територіальними громадами органів місцевого самоврядування. Якщо було раніше прописано, що територіальні громади управляють безпосередньо або через створені ними органи місцевого самоврядування, в змінах зникає два слова – «створені ними». Це означає, що ми відриваємо повністю, про що говорили професори Батанов, Баймуратов буквально десятки років, що в нас не існує зв’язку між тергромадою і органами місцевого самоврядування, вона що хоче те і робить фактично. Такий орган місцевого самоврядування по суті позбавлений контролю зі сторони тергромади. Ми просто викидаємо цю конституційну норму про створення органів місцевого самоврядування територіальною громадою і відпускаємо їх у вільне плавання, а точніше не у вільне плавання, а в те плавання, яке їм будуть задавати органи державної влади. Ми втрачаємо такими змінами муніципальну владу як окрему гілку влади в Україні.
Спілкувалась Ярина Волошин,
спеціально для
 Прометея.

Доцент ЛНУ Ігор Гурняк: «Україні потрібна реальна децентралізація»

Доцент ЛНУ Ігор Гурняк: «Українським селам загрожує вимирання»


Доцент ЛНУ Ігор Гурняк: «Верховна Рада ледь не кожного дня приймає закони, які жорстко суперечать Конституції України»

Немає коментарів:

Дописати коментар

- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ - Стаття 5. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. -
- Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 19. Конституції України -

НАЙЦІКАВІШЕ В БЛОЗІ