- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

субота, 2 квітня 2016 р.

Територіальні громади: від віртуальності до ефективного власника практичні поради

Як здійснити зміну системи органів влади, а не просту зміну облич у неефективних антинародних органах влади?
Як повернути владу тому, кому вона на- лежить за Конституцією – народу Украïни?
На нашу думку, єдиний можливий шлях  – через реалізацію територіальними громадами свого конституційного права місцевого самоврядування, яке у них було фактично відібрано на користь рад – представницьких органів громад, котрі громади ніколи, як виявилося, не створювали.

Громади обирали депутатів в орган, до якого не мали жодного стосунку. Наслідок такого стану справ  – одномоментне перепідпорядкування значноï кількості рад, райвідділів міліціï, інших структур окупаційним військам на сході Украïни без адекватних конституційних механізмів та самого вияву волі громади – власника.
Наш народ упродовж тисячоліть жив громадою. Описана Іваном Франком Тухольська громада – літературне відображення цієï славноï украïнськоï традиціï.
Сьогодні маємо загрозливу ситуацію, коли термін «громада» як жителі, об’єднані спільною власністю, підміняється терміном «громада» як адміністративно-територіальна одиниця. Різниця, як бачимо, аж надто суттєва.
Які ініціативи ми бачимо зі сторони украïнського політикуму:
• укрупнення чи об’єднання громад без волі самих громад. У жодному разі рішення голови ради, власне ради на основі консультативних, як правило, не  репрезентативних громадських слухань, не можуть замінити реалізацію права місцевого самоврядування територіальною громадою на загальних зборах чи на місцевому референдумі з обов’язковим відображенням волі більшості;
• заміну конституційного права місцевого самоврядування територіальних гро- мад на право знеособлених з погляду спільноï власності жителів громад та органів місцевого самоврядування, хоч це суперечить і волі десятків вже наявних територіальних громад Украïни – юридичних осіб, і українській національній традиціï, і  європейському праву, згідно з яким громада є публічною корпорацією (юридичною особою публічного права);
• усунення власне можливості безпосереднього управління територіальною громадою та факту необхідності створення саме нею свого представницького органу – ради як юридичноï особи.
Частково такі ініціативи можна пояснити відсутністю знань у сфері конституційного та цивільного права, європейського досвіду місцевого самоврядування. Іноді людина просто не знає іноземної мови і змушена довіряти неякісному перекладу.
Саме тому набуває надзвичайної актуальності будь-яка практична робота у сфері створення громади-власника, роз’яснення механізмів ïï функціонування як окремого суб’єкта господарювання та власника, інструментів стратегічного планування, нових інститутів, що народжуються у середовищі громади.
Наші практичні поради – для тих, хто хоче бачити Україну державою громад, а кожного громадянина – реальним власником на своїй землі.

Контакти мобільної групи
Громадського руху «Вільний простір»:
097-2265584
068-3367572
096-5425679
ag.kpl.lviv@gmail.com 
http://pravoprostir.com/
Автор: Ігор Гурняк
Редактор: Надія Трач

Читати книгу онлайн (ТУТ)



























2 коментарі:

  1. Багато ТУТ грамотного написано й РОЗПИСАНО ( для Нашого ж РОЗУМІННЯ ), але, на жаль - нема змоги ПОШИРИТИ... Власники цих СТОРІНОК - не потурбувалися, щоб була ЗМОГА Людям ознайомитися...Жаль...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Вітаю! Копіюєте посилання і розповсюджуєте де бажаєте!

      Видалити

- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ - Стаття 5. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. -
- Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 19. Конституції України -

НАЙЦІКАВІШЕ В БЛОЗІ