Скупий платить
двічі (Народна мудрість)
Коли
я почав вести широку пропаганду з відновлення представництва громадян
територіальної громади депутатами місцевих рад за квотами виборів місцевих рад
відповідно до закону 1987року (один депутат приблизно від 350 жителів
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4830-09) до критики
«своїми» (які вже мають намір отримати посади «контролерів» в діючій
олігархічній системі) долучилося більш різке засудження моїх пропозицій
представниками олігархічних сил. На щастя, дискусія була публічною і мої
аргументи захисту своїх переконань знайшли значний відгук аудиторії. В моїй
голові «дискусія» продовжувалася і після закінчення засідання і віднайшлося ще
немало додаткових аргументів захисту, які я й викладаю.
1).360
депутатів (мова йшла про 110-тисячне місто Павлоград) – це
неефективна радянська система, що себе давно дискредитувала. Навіть сучасні 46
– і то багато.
В
радянські часи ця система була задумана для показного «народовладдя», тому що
формувалася за вказівками компартії із пристосуванців, і вибори були «без
вибору». Всі питання в таких «радах» розглядалися формально і приймалися
«єдіногласно». Думали одне, говорили «що треба партії», а робили «своє».
Прогресивна форма Рад місцевими
партфункціонерами була штучно нейтралізована їх наповненням слухняними
маріонетками, а не представниками народу.
Від
радянських часів мною пропонується використати лише форму (як значне демократичне досягнення), яке захищене
статтею 22 нині чинної Конституції, і тому є законна підстава цю форму
повернути до чину.
Для
наповнення цеї форми реальним ефективним народовладдям вводиться
вимога щодо проживання депутата в своєму окрузі, а щоби новітня номенклатура не
могла прописати своїх ставлеників по округах напередодні виборів – вводиться
додаткова вимога постійного проживання кандидата в депутати 3-5 років до
виборів.
2) 360
депутатів «розірвуть на клапті благеньке одіяло місцевого бюджету» бо кожен
тягтиме у свій округ.
Це
буде неможливо з кількох причин.
По-перше. Існує Генеральний план розвитку міста, який має силу закону і не допускає свавільного розпорядження бюджетом і землями міста. Цей план формується на замовлення всіх депутатів і приймається всіма депутатами. До речі – Генеральні плани вже давно існують практично у всіх містах і інших адміністративних одиницях держави. Порядок внесення змін до генплану обумовлюється в Статуті територіальної громади (ТГ) і вводится в дію лише на наступний бюджетний рік.
По-друге. Бюджет формується фахівцями виконавчого комітету на замовлення всіх депутатів міської ради і в строгій відповідності з Генеральним планом розвитку адміністративної території (міста, села, селища і т.д.), затверджується на сесії усіма депутатами, і передається до виконання виконкому.
По-третє. Депутат не має безпосереднього доступу до бюджету.
По-четверте. Статутом передбачено простий механізм відкликання депутата.
По-перше. Існує Генеральний план розвитку міста, який має силу закону і не допускає свавільного розпорядження бюджетом і землями міста. Цей план формується на замовлення всіх депутатів і приймається всіма депутатами. До речі – Генеральні плани вже давно існують практично у всіх містах і інших адміністративних одиницях держави. Порядок внесення змін до генплану обумовлюється в Статуті територіальної громади (ТГ) і вводится в дію лише на наступний бюджетний рік.
По-друге. Бюджет формується фахівцями виконавчого комітету на замовлення всіх депутатів міської ради і в строгій відповідності з Генеральним планом розвитку адміністративної території (міста, села, селища і т.д.), затверджується на сесії усіма депутатами, і передається до виконання виконкому.
По-третє. Депутат не має безпосереднього доступу до бюджету.
По-четверте. Статутом передбачено простий механізм відкликання депутата.
3). 360
депутатів – на них треба багато витрат – витрати на компенсацію зарплати за дні
участі в сесіях міськради, на публікацію і розсилку матеріалів до сесій і
засідань комісій тощо.
Ці
витрати будуть, але вони незначні, порівняно з вигодами громади від ефективної
роботи депутатів. У відповідності з Статутом ТГ, депутат наділяється аферентними
функціями, –тобто це збір
інформації, її узагальнення і передача виконавчим органам для формування
проектів бюджету, проектів рішень міської ради, для здійснення функціональних
обовязків виконавчих служб, а також функцій
контролю дотримання законів держави та Статуту ТГ на своїй адміністративній
території та у зовнішніх відносинах.
Чим більше депутатів у місцевій раді, тим менший депутатський округ, тим легша і тому повніша і успішніша робота депутата, який виконує свої функції на громадських засадах. http://lelekasicheslav.blogspot.com/2014/07/blog-post_8.html
Чим більше депутатів у місцевій раді, тим менший депутатський округ, тим легша і тому повніша і успішніша робота депутата, який виконує свої функції на громадських засадах. http://lelekasicheslav.blogspot.com/2014/07/blog-post_8.html
В
радянські часи для партійних керівників інформація з газет не годилася, тому
для збору реальної (правдивої)
інформації при місцевих відділеннях КДБ утримувалися на платній основі (60
руб/міс) нештатні інформатори (ціла мережа), були виділені по місту явочні
квартири, де відбувалися зустрічі інформаторів з своїми кураторами. Скільки
інформаторів було в УССР, не уявляю, а про ГДР читав, що один на десять
дієздатних громадян був інформатором Штазі. (Колишній полковник
МДБ ГДР Готхольд Шрамм каїться: “Зараз я
розумію, що нам не потрібна була така
величезна агентурна мережа. Ми дуже боялися можливих наслідків. Нам треба
було більше довіряти людям” http://archeos.org.ua/?p=4061 ) «2 января 2001 года на немецком
сайте в Интернет был размещен в свободном доступе список 100 тыс. агентов
"Штази"». http://www.agentura.ru/dossier/german/stasi/
Протиставлена народові влада ніколи
не жаліла бюджетних (наших) грошей на контроль настроїв народу, щоб вчасно
запобігати можливим революційним подіям, які несуть загрозу втрати доступу
можновладців до «корита». А щоб запобігти встановленню контролю за СВОЄЮ
НАРОДНОЮ ВЛАСНІСТЮ нам пропонують економити на канцтоварах, щоб потім відібрати
все (і зекономлене на канцтоварах теж); і нав’язують нам стереотипи продажності
депутатів (при цьому у власних інтересах захищають їх недоторканністю); про
великий депутатський корпус нам вдовбують, що це марнотратство, а на таємну
агентурну мережу для захисту своїх шкурних інтересів бюджетних (наших) грошей
не жаліють…
Ми маємо твердо усвідомити, що позитивні зміни можливі
лише після радикальної зміни системи соціальних відносин і побудови держави
національного солідаризму власними силами в умовах незалежності і неприєднання.
І починати треба з юридичної формалізації самоврядування територіальних громад
– разом власників усіх багатств країни і єдиної найвищої влади. В іншому
випадку всі зусилля і жертви, які поніс і продовжує нести наш народ – марні.
Володимир Степаненко, член координаційної ради
асоціації громадських обєднань Дніпропетровщини «ХІД».
асоціації громадських обєднань Дніпропетровщини «ХІД».
23.07.2014р.
Немає коментарів:
Дописати коментар