- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

вівторок, 6 червня 2017 р.

Конференція РКГУ – “Борг як інструмент розвитку територіальних громад у Польщі”

Відбулася чергова скайп-конференція Ради конституційних громад України за участі польських експертів: професора, доктора економіки Мажанни Понятович, доктора Дороти Вишковської, доктора Павла П’ятковського, магістрів Павла П’ятковського, Евеліни Пекарської, Еви Кузянко-Охринюк. Тема конференції “Борг як інструмент розвитку територіальних громад у Польщі”. З українського боку брали участь члени ради від десяти областей України.

Кілька тез є особливо важливими для аналізу польського досвіду. Локальний борг у Польщі індукований центральним урядом. Встановлені індивідуальні ліміти для кожної громади, виходячи зі здатності генерувати операційні надлишки. На щастя, у 2013 році з боргу місцевого самоврядування вилучено борг перед Євросоюзом. В іншому випадку це могло допровадити до замороження інструменту боргових зобов’язань як такого. Зараз польська громада не має права прийняти дефіцитний бюджет.
Як польське самоврядування зреагувало на встановлення лімітів? Через застосування нестандартних боргових інструментів. Наслідки такі ж. Наприклад, Вроцлав продав свої адміністративні будівлі … а потім взяв їх в оренду. Поширений борг у кредитних спілках, оскільки такі боргові зобов’язання не попадають у відповідні статистичні звіти. На сьогодні реальна картина боргу польських громад невідома.
20% – частка боргу лише одного міста Варшави. Проблемою є також борг у пара-банках. В кількох гмінах як наслідок у Західно-Поморському воєводстві зараз проходять прокурорські перевірки.
Які висновки роблять польські колеги? Оскільки реальна податкова владність польських гмін обмежена, відповідно і обмежена можлива інституційна конкуренція між ними. Єдина конкурентність можлива щодо податків на нерухомість та транспортні засоби.
Локальна податкова конкурентність є прийнятною щодо мобільності податкової бази. Водночас, політична податкова конкуренція є дуже негативним явищем. Мається на увазі вчасне пониження податків з метою здобуття голосів виборців.
Однією з причин стану справ є низька реалістичність програм багаторічного розвитку місцевих фінансів. Відсутність можливості банкрутства гмін приводить до їх низької фінансової дисципліни.
Поки що Польщі теж далеко до скандинавської практики контролю. Водночас, борг польських гмін, на переконання польських учасників зустрічі, є про-розвитковим.
Marzanna Poniatowicz: W dzisiejszym spotkaniu ze strony polskiej uczestniczą: prof. dr hab. Marzanna Poniatowicz, dr Dorota Wyszkowska, dr Paweł Piątkowski, mgr Ewelina Piekarska, mgr Małgorzata Roszkowska, mgr Ewa Kuzianko-Ochryniuk.

Немає коментарів:

Дописати коментар

- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ - Стаття 5. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. -
- Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 19. Конституції України -

НАЙЦІКАВІШЕ В БЛОЗІ