В статті 140.
Конституції України зазначено, що місцеве самоврядування
є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у
сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати
питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве
самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо,
так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та
їх виконавчі органи.
Статтею 6. Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
визначено, що первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним носієм
його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
Згідно з положеннями статті 60., цього закону. територіальним громадам
сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на
рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні
ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові
товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд,
нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки,
соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі
об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності,
а також кошти, отримані від їх відчуження.
Органи місцевого
самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до
закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження
об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові
операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або
тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду,
продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього
відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування
об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з
об'єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ
місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг
населенню.
Право комунальної власності територіальної громади
захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів.
Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад
і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо
територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею
органу, за винятком випадків, передбачених законом.
З огляду на все вищезазначене, чи можна собі уявити ситуацію, коли
законний власник (територіальна громада) звертається до свого представницького
органу (ради) з вимогою на здійснення володіння і використання своєї власності,
а зазначений орган, узурпувавши право на розпорядження комунальною власністю,
пропонує власнику, в форматі договірних відносин, отримати свою власність в
оренду.
Реалії сьогодення в наступних документах:
Немає коментарів:
Дописати коментар