Повноваження територіальних громад в Україні
визначаються статтею 143 Конституції України:
Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені
ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній
власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку
і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних
адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють
місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих
референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та
ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також
здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого
значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Таким чином, повноваження територіальної громади згідно
з Конституцією України поширюється на всі питання місцевого значення.
Згідно з Постановою “Про затвердження Положення про
загальні збори громадян за місцем проживання в Україні” від 17.12.2003 року до
компетенції зборів належить (Ст. 6 Положення, п. 6) обрання громадських
комітетів і рад самоврядування. Також, згідно зі ст. 6 Європейської хартії
місцевого самоврядування територіальні громади мають можливість визначати свої
власні внутрішні адміністративні структури з урахуванням місцевих потреб і
необхідності забезпечення ефективного управління.
У сучасній Україні функції та повноваження
територіальних громад у нелегітимний спосіб перебрали на себе місцеві ради та
виконкоми. Як результат – відсутність будь-якого ефективного контролю їхньої
діяльності з боку територіальних громад. А це тягне за собою розквіт корупції у
всіх можливих її проявах.
Створення територіальних громад як юридичних осіб
публічного права дозволяє територіальним громадам повернути собі функції та
повноваження, передбачені Конституцією України.
Немає коментарів:
Дописати коментар