- Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Стаття 60. Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -

неділю, 1 січня 2017 р.

Заява Ради конституційних громад України щодо руйнації конституційних основ держави

В зв’язку з проведенням так званих виборів до рад об’єднаних територіальних громад, статус яких не визначено законодавством, очевидними ознаками одержавлення* місцевого самоврядування, що проявилося у цьогорічному бюджетному процесі, з чим погодилися усі запрошені нами протягом року іноземні експерти, хочемо наголосити наступне.

Згідно з цивільним кодексом суб’єктами права власності в Україні є Український народ та інші учасники цивільних відносин, визначені статтею 2 цього Кодексу. А отже, це держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб’єкти публічного права. А також юридичні та фізичні особи.
Аж надто вільне трактування Верховною Радою норм Конституції України призвело до появи у Законі про місцеве самоврядування положення про те, що всупереч зазначеному вище статусу територіальної громади згідно зі статтею 16 закону про місцеве самоврядування право суб’єкта комунальної власності від громади передано відповідній раді. Тобто Україну рішенням депутатів знову трансформовано з держави громад – власників у державу рад – власників.
В зв’язку з цим стає зрозумілим, що майно територіальних громад згідно з Конституцією України, а саме жителів села, селища, міста, передається (в явно незаконний спосіб) не так званій ОТГ (об’єднаній територіальній громаді), а саме раді цієї ОТГ, яка і буде визначати фактично долю земельних ділянок, водних об’єктів, комунальних будівель, тощо, тобто володіти, розпоряджатися та користуватися.
В умовах відсутності визначеної законодавством процедури місцевого референдуму, повального заперечення по території України органами юстиції права загальних зборів приймати зобов’язуюче рішення всупереч Положенню про збори громадян за місцем проживання ще від 1993 року, профанації ідеї громадських слухань як таких. Тобто громаду як жителів та співвласників позбавлено суб’єктності. Це, по суті, є формуванням чергового механізму узурпації влади на користь політичної номенклатури та руйнує конституційні основи самої держави.
В зв’язку із зазначеним ще раз наголошуємо на неєвропейськості та неконституційності таких об’єднавчих процесів та явній суперечності такої «реформи» національним інтересам України.
* Одержавлення місцевого самоврядування на думку польських та чеських експертів слід трактувати як нав’язування державою місцевому самоврядуванню додаткових функцій без відповідних фінансових ресурсів, постійне втручання держави у питання місцевого самоврядування.
Від Сумської області Наталія Залавська,
від Івано – Франківської області Олександр Вуйцік, Любомир Волосянко,
від Львівської області Ігор Гурняк, Роман Олексевич,
від Донецької області Олександр Лук’янов,
від Харківської області Андрій Лобян,
від Дніпропетровської області Світлана Дьякова,
від Одеської області Інна Перун,
від Хмельницької області Лілія Крайчинська,
від Херсонської області Олександр Базилєв,
від Вінницької області Олександр Коц,
від Запорізької області Юлія Тютюнник,
від Кіровоградської області Ігор Степура

Немає коментарів:

Дописати коментар

- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ - Стаття 5. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. -
- Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 19. Конституції України -

НАЙЦІКАВІШЕ В БЛОЗІ