ЗАКОН УКРАЇНИ
|
{Із
змінами, внесеними згідно із Законом
№ 676-VIII від 04.09.2015, ВВР, 2015, № 37-38, ст.371}
№ 676-VIII від 04.09.2015, ВВР, 2015, № 37-38, ст.371}
1. Цей Закон регулює відносини, що виникають у процесі
добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст.
1. Добровільне об’єднання територіальних громад сіл, селищ,
міст здійснюється з дотриманням таких принципів:
1. Суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад
є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.
2. Об’єднана територіальна громада, адміністративним центром
якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено
селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.
1. Добровільне об’єднання територіальних громад сіл, селищ,
міст здійснюється з дотриманням таких умов:
1) у складі об’єднаної територіальної громади не може
існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган
місцевого самоврядування;
2) територія об’єднаної територіальної громади має бути
нерозривною, межі об’єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх
межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися;
3) об’єднана територіальна громада має бути розташована в
межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
4) при прийнятті рішень щодо добровільного об’єднання
територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні
та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об’єднаної
територіальної громади;
5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в
об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання.
2. Адміністративним центром об’єднаної територіальної
громади визначається населений пункт (село, селище, місто), який має розвинуту
інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру
території об’єднаної територіальної громади.
3. Добровільне об’єднання територіальних громад не
призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської чи міської місцевості.
4. Найменування об’єднаної територіальної громади, як
правило, є похідним від найменування населеного пункту (села, селища, міста),
визначеного її адміністративним центром.
4) органи самоорганізації населення відповідної території
(за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної
територіальної громади).
2. Пропозиція щодо ініціювання добровільного об’єднання
територіальних громад повинна, зокрема, містити:
3. Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення
пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад та
її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження
такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція
подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про
надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування
представника (представників) до спільної робочої групи.
4. Порядок проведення громадського обговорення з питань,
передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
1. Сільський, селищний, міський голова після прийняття
відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об’єднання
територіальних громад надсилає пропозицію про таке об’єднання сільському,
селищному, міському голові суміжної територіальної громади.
2. Сільський, селищний, міський голова суміжної
територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного
об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться
протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення
громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну
сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання
територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної
робочої групи або про відмову в наданні згоди.
3. У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне
об’єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який
ініціював об’єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з
підготовки проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад
та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів
Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну
адміністрацію.
Спільна робоча група формується з однакової кількості
представників від кожної територіальної громади, що об’єднується.
Утворення спільної робочої групи є початком процедури
добровільного об’єднання територіальних громад.
4. Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень
щодо добровільного об’єднання територіальних громад.
{Назва
статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 676-VIII від 04.09.2015}
2. Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60
днів проведення обов’язкового громадського обговорення (громадські слухання,
збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною
робочою групою проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних
громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання
про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.
Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного
об’єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими
радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням
результатів громадського обговорення.
3. Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти
рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад у п’ятиденний строк
подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній
адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
4. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна
державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення
щодо добровільного об’єднання територіальних громад готує відповідний висновок,
що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
5. У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного
об’єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні,
міські ради приймають рішення про добровільне об’єднання територіальних громад
або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об’єднання
територіальних громад.
6. У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо
добровільного об’єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів
Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на
доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.
7. У разі прийняття сільськими, селищними, міськими радами
рішень про добровільне об’єднання територіальних громад, а також у разі
підтримки добровільного об’єднання територіальних громад на місцевому
референдумі сільський, селищний, міський голова територіальної громади, в якій
ініційовано питання про добровільне об’єднання територіальних громад,
звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної
адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для
прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської,
селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в
установленому законом порядку.
{Частина
сьома статті 7 в редакції Закону № 676-VIII від 04.09.2015}
8. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна
державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про
добровільне об’єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку,
передбаченому частиною четвертою цієї статті, звертається до Центральної
виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів
депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського,
селищного, міського голови в установленому законом порядку.
Про таке звернення Рада міністрів Автономної Республіки
Крим, обласна державна адміністрація одночасно інформує Верховну Раду
Автономної Республіки Крим, відповідні обласні ради, відповідні ради, що
прийняли рішення про добровільне об’єднання територіальних громад.
{Частина
восьма статті 7 в редакції Закону № 676-VIII від 04.09.2015}
9. Якщо до складу об’єднаної територіальної громади
передбачається входження територіальної громади, розташованої на території
суміжного району, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласна рада звертається
з поданням до Верховної Ради України щодо зміни меж відповідних районів у
порядку, визначеному законом. У такому разі питання про утворення об’єднаної
територіальної громади розглядається Верховною Радою Автономної Республіки
Крим, обласною радою протягом 30 днів з дня набрання чинності рішенням
Верховної Ради України про зміну меж відповідних районів.
1. Об’єднана територіальна громада вважається утвореною за
цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про
добровільне об’єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності
рішенням про підтримку добровільного об’єднання територіальних громад на
місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку,
передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.
{Статтю
8 доповнено новою частиною першою згідно із Законом № 676-VIII від 04.09.2015}
2. Повноваження органів місцевого самоврядування,
сільського, селищного, міського голови територіальних громад, що об’єдналися,
припиняються з моменту набуття повноважень новообраними органами місцевого
самоврядування, сільським, селищним, міським головою територіальної громади,
утвореної внаслідок добровільного об’єднання.
3. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласна рада
одночасно з прийняттям рішення про утворення об’єднаної територіальної громади
призначає перші місцеві вибори депутатів сільської, селищної, міської ради
об’єднаної територіальної громади та відповідно сільського, селищного, міського
голови.
{Частину третю статті 8 виключено на підставі
Закону № 676-VIII від 04.09.2015}
4. Органи місцевого самоврядування об’єднаної територіальної
громади є правонаступниками активів і пасивів (зобов’язань) органів місцевого
самоврядування територіальних громад, що об’єдналися.
5. Бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються
окремо до закінчення бюджетного періоду.
6. Бюджет об’єднаної територіальної громади розробляється з
урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним
законодавством.
7. Заходи щодо припинення в результаті ліквідації органів
місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, як юридичних
осіб здійснює ліквідаційна комісія відповідно до закону, яка утворюється
новообраною сільською, селищною, міською радою.
8. У період з дня набрання чинності рішеннями сільських,
селищних, міських рад про добровільне об’єднання територіальних громад, а також
у разі підтримки добровільного об’єднання територіальних громад на місцевому
референдумі, до формування органів місцевого самоврядування об’єднаної
територіальної громади відчуження, передача в оренду (користування), заставу
(іпотеку), лізинг, концесію, оперативне управління об’єктів комунальної
власності територіальних громад, що об’єдналися, забороняється.
{Частина
восьма статті 8 в редакції Закону № 676-VIII від 04.09.2015}
1. Держава здійснює інформаційно-просвітницьку,
організаційну, методичну та фінансову підтримку добровільного об’єднання
територіальних громад.
2. Організаційну підтримку та інформаційно-просвітницьке
сприяння добровільному об’єднанню територіальних громад забезпечують Рада
міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації.
3. Методичне забезпечення добровільного об’єднання
територіальних громад, визначення обсягів та форми підтримки здійснює
центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує
державну політику у сфері територіальної організації влади,
адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого самоврядування.
Стаття
10. Фінансова підтримка державою
добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст
1. Держава здійснює фінансову підтримку добровільного
об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст шляхом надання об’єднаній
територіальній громаді коштів у вигляді субвенцій на формування відповідної
інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку такої
територіальної громади.
2. Пропозиції щодо надання фінансової підтримки об’єднаній
територіальній громаді вносяться Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
відповідною обласною державною адміністрацією за поданням місцевої ради
об’єднаної територіальної громади Кабінету Міністрів України не пізніше 15
липня року, що передує бюджетному періоду, в якому передбачається надання такої
фінансової підтримки.
3. Загальний обсяг фінансової підтримки розподіляється між
бюджетами об’єднаних територіальних громад пропорційно до площі об’єднаної
територіальної громади та кількості сільського населення у такій територіальній
громаді з рівною вагою обох цих факторів.
4. Загальний обсяг субвенцій на формування відповідної
інфраструктури об’єднаних територіальних громад визначається законом про
Державний бюджет України.
5. Порядок надання субвенцій з державного бюджету об’єднаним
територіальним громадам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
1. Перспективний план формування територій громад Автономної
Республіки Крим, області розробляється Радою міністрів Автономної Республіки
Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою
формування спроможних територіальних громад і охоплює всю територію Автономної
Республіки Крим, області.
2. Методика формування спроможних територіальних
громад розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує
формування та реалізує державну політику у сфері територіальної організації
влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого
самоврядування, та затверджується Кабінетом Міністрів України.
3. Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим,
області схвалюється відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим,
обласною радою за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
відповідної обласної державної адміністрації та затверджується Кабінетом
Міністрів України.
{Перспективні
плани: Розпорядження КМ №
832-р, №
833-р, №
846-р, №
899-р, №
901-р, №
923-р, №
924-р, №
938-р, №
991-р, №
993-р, №
994-р, №
999-р, №
1001-р, №
1002-р, №
1029-р, №
1073-р, №
1076-р, №
1077-р}
2. Внести до Закону України "Про
місцеве самоврядування в Україні" (Відомості Верховної Ради України,
1997 р., № 24, ст. 170 із наступними змінами) такі зміни:
1) частину першу статті 5 після абзацу п’ятого
доповнити новим абзацом такого змісту:
2) статтю 6 викласти в такій редакції:
1. Первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним
носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
2. Територіальні громади в порядку, встановленому законом,
можуть об’єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду,
утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно
сільського, селищного, міського голову.
3. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно
об’єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об’єднаної
територіальної громади в порядку, визначеному законом";
3) доповнити статтею 14-1 такого змісту:
1. У селах, селищах, визначених за рішенням місцевої ради
об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України
"Про добровільне об’єднання територіальних громад", за винятком її
адміністративного центру, обирається староста на строк повноважень місцевої
ради.
1) представляє інтереси жителів села, селища у виконавчих
органах сільської, селищної, міської ради;
2) сприяє жителям села, селища у підготовці документів, що
подаються до органів місцевого самоврядування;
3) бере участь у підготовці проекту бюджету територіальної
громади в частині фінансування програм, що реалізуються на території
відповідного села, селища;
4) вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської,
селищної, міської ради з питань діяльності на території відповідного села,
селища виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств,
установ, організацій комунальної форми власності та їх посадових осіб;
4. Положення про старосту затверджується сільською,
селищною, міською радою відповідної об’єднаної територіальної громади.
У Положенні визначаються права і обов’язки старости, порядок
його звітності, інші питання, пов’язані з діяльністю старости.
4) частину четверту статті 51 викласти в такій редакції:
"4. До складу виконавчого комітету сільської, селищної,
міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста
(старости)".
3. У селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого
самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до
обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження
сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання.
3) забезпечити приведення нормативно-правових актів
міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із
цим Законом.
чому в "проекті закону..." був прописаний механізм виходу з обєднаної громади і можливості внутрішньої сільської громади, а в законі цього немає.це що-квиток в один кінець?
ВідповістиВидалити