Для створення та подальшої ефективної роботи будинкового
комітету (ОСН) дуже важливо мати список усіх співвласників багатоквартирного будинку – власників
квартир та нежитлових приміщень.
·
Державний реєстр речових прав на нерухоме
майно
·
місцеве БТІ (бюро технічної інвентаризації)
·
інформація від співвласників
До Державного реєстру речових прав на нерухоме майно має право
звернутися співвласник багатоквартирного буднику й отримати інформацію щодо
свого будинку, крім персональних даних суб’єктів речових прав (реквізитів
документа, що посвідчує особу, реєстраційного номера облікової картки платника
податку).
Інформація з реєстру
надається в паперовій формі органом державної реєстрації прав Міністерства
юстиції України чи нотаріусом у вигляді інформаційної довідки. Для цього
реєстратору чи нотаріусу слід подати відповідну заяву, Бланк заяви та вимоги
щодо його заповнення можна знайти на офіційному сайті Міністерства юстиції
України http://ddr.minjust.gov.ua
Також інформаційну довідку з реєстру можна
отримати в Кабінеті електронних сервісів за цим посиланням:https://kap.minjust.gov.ua. Для входу
використовується обліковий запис mail.gov.ua, тож необхідно попередньо
зареєструватися на сайті Державної електронної пошти, яка надалі
використовуватиметься для отримання документів, замовлених онлайн.
УВАГА! Державний реєстр речових прав на нерухоме майно містить
відомості, які були внесені до нього з 1 січня 2013 року. У ньому може бути
відсутня інформація про співвласників, які набули майнових прав до цієї дати.
У такому випадку інформацію можна отримати з реєстрів місцевого
БТІ (бюро технічної інвентаризації), де зберігаються дані про власників
об’єктів нерухомого майна, які не занесені до Державного реєстру речових прав
на нерухоме майно.
За роз’ясненнями Міністерства регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального господарства (лист від 24.12.2015 р. №8/9
-3770-15) БТІ мають усі правові підстави для надання співвласникам
багатоквартирних будинків інформації про суб’єктів права власності на всі квартири
та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку та площу таких квартир та
приміщень, що наявна в БТІ.
При звернені до БТІ необхідно підтвердити свій статус
співвласника відповідного багатоквартирного будинку (пред’явити відповідний
документ – свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу тощо).
Звернення має бути розглянуте в порядку та строки, визначені Законом України
«Про звернення громадян».
Допомогу в отриманні інформації від БТІ також можуть надати
департаменти житлово-комунального господарства при органах місцевого
самоврядування та створені при місцевих радах Ресурсні центри для ОСББ.
Варто пам’ятати: відомості, отримані від БТІ, є дійсними станом на
дату фактичного припинення БТІ функцій із реєстрації речових прав на нерухоме
майно в конкретному населеному пункті.
Не слід забувати й про найпростіший спосіб отримання необхідної
інформації – запитати самих співвласників. Попросити їх надати відомості про
правовстановлюючі документи на квартиру чи нежитлове приміщення та дані про їх
загальну площу.
На підставі отриманих даних варто скласти повний список (реєстр)
співвласників багатоквартирного будинку, який знадобиться й для подальшої
роботи ОСН (зразок додається).
Приклад заповнення
Реєстру співвласників багатоквартирного будинку
Немає коментарів:
Дописати коментар